o Svadbe - Detail tipu
19 spôsobov, ako zastaviť šialenstvo pred svadbou
Či už ste posadnuté drobnými detailmi, alebo sa jednoducho neviete rozhodovať, prípravy na svadbu vás môžu dokonale prevalcovať. Existuje ale veľa spôsobov, ako prekonať tento stres – vyskúšajte týchto pár spôsobov, ako dostať svoje plánovanie späť do normálu.

1. VYHRAĎTE SI VÍKENDY, KTORÉ STRÁVITE BEZ SVADOBNÉHO PLÁNOVANIA
Urobíte oveľa viac, ak si oddýchnete od svojich úloh, ku ktorým sa vrátite potom neskôr. Čas bez príprav na svadbu je rovnako dôležitý ako ten, ktorý strávite plánovaním vášho vysnívaného dňa. Určite si aspoň jeden víkend v mesiaci, kedy nebudete robiť nič čo súvisí so svadbou a namiesto toho sústreďte svoju energiu na niečo čo milujete – na veci, ktoré ste robievali pred tým, než ste začali plánovať svadbu.

2. DODRŽUJTE SVOJE TERMÍNY
Tieto plánovače sú tu len pre vás – dodržiavanie termínov je jedným z kľúčov k zvládaniu stresu. Strážte si tieto termíny a buďte od začiatku realistické. Napríklad, ak vy a váš snúbenec obaja milujete svoju prácu a zotrvávate v nej dlhé hodiny, nesnažte sa naplánovať svadbu za menej ako šesť mesiacov. Stanovte si časový harmonogram, ktorý vám bude vyhovovať.

3. PREDSTAVUJTE SI PERFEKTNÝ SVADOBNÝ DEŇ
Prestaňte sa obávať o dážď alebo roztrhnuté šaty. Namiesto toho, si predstavujte svoj svadobný deň perfektný od začiatku až do konca. Predstavte si tento deň, ako sa ráno zobudíte svieže a pokojné a budete prechádzať celým dňom len tak, ako chcete a zakončíte ho úžasným tancom v kruhu svojej rodiny a priateľov. Keď vás niekedy prepadne stres, vráťte sa v mysli k tejto predstave dokonalého dňa.

4. UPEVŇUJTE SVOJE ZDRAVIE A PRACUJTE PRAVIDELNE
Či už chcete schudnúť kvôli vašej svadbe, alebo len trochu posilniť svaly, pravidelné cvičenie je v každom prípade skvelé nielen pre vaše telo, ale aj pre urovnanie myšlienok. Navyše, ak začnete jesť zdravé jedlá, zbavíte sa napätia a budete sa cítiť lepšie.

5. PRIDEĽTE ÚLOHY AJ OSTATNÝM
Úlohy, ako je plánovanie rozlúčky alebo aj mnoho iných vecí, ktoré súvisia priamo so svadbou, môžete ponechať na svoju mamu alebo družičku. Neváhajte požiadať o pomoc priateľov a rodinu. (Sme si istí, že budú dychtiť po tom, aby sa zapojili.)

6. DÔVERUJTE SVOJÍM ROZHODNUTIAM
Pri veľkých svadobných rozhodnutiach, ako napríklad výber šiat alebo miesta na hostinu, pomáha, ak sa už nebudete obzerať po iných možnostiach. Verte svojím inštinktom. Vedeli ste, že to boli TIE ŠATY, keď ste si ich obliekli, takže ak ste o niekoľko mesiacov neskôr zbadali podobne nádherné šaty, už sa netrápte. Overte si svojich dodávateľov, neponáhľajte sa s každým rozhodnutím a dôverujte sami sebe, že ste urobili správnu voľbu.

7. POHOVORTE SI S NIEKÝM
Pokiaľ ide o predsvadobný stres, nie ste v tom samé. Ak aj nemáte v okolí budúce nevesty, s ktorými by ste sa mohli porozprávať, môžete to urobiť aj na našich stránkach. Poďte ďalej a podeľte sa o svoje problémy a skúsenosti s ďalšími nevestami, ktoré prechádzajú rovnakým stresom, a ktoré sú rovnako nervózne ako vy. Keď sa vyrozprávate, určite sa budete cítiť lepšie.

8. MYSLITE POZITÍVNE
Znie to možno banálne, ale keď sa prinútite myslieť pozitívne o vašej svadbe, pomôže vám to upokojiť sa. Aby ste si nezabudli neustále opakovať tieto šťastné myšlienky, napíšte si ich na papierik, napríklad „Naša svadba bude super!“ alebo „Vo svadobný deň bude všetko nádherné!“, a prilepte si ich na váš monitor alebo na stôl, kde ich budete mať neustále na očiach.

9. SÚSTREĎTE SA NA MALÉ VECI
Ak sa momentálne necítite na veľké rozhodnutia, ako je napríklad voľba medzi živou kapelou a DJom, pokúste sa na to na niekoľko dní zabudnúť a sústreďte sa na niečo menšie. Ak jedno rozhodnutie preskočíte a spravíte namiesto toho dve-tri menšie, napríklad poviažete stužky na pozvánkach, alebo ich dáte vytlačiť, pocítite prílev energie, ktorú môžete využiť na to väčšie rozhodnutie. Keď vás už veci týkajúce sa svadby znervózňujú, ešte stále môžete preladiť napríklad na plánovanie svadbonej cesty. Nielen že je to skvelý spôsob ako môžete svojho snúbenca zapojiť do plánovania a stráviť s ním nejaký čas, ale budete sa dokonca cítiť lepšie, že ste splnili ďalšiu vec zo zoznamu vecí, ktoré máte do svadby urobiť.

10. PRIPRAVUJTE SI PRAVIDELNÉ OBEDY ALEBO VEČERE S PRIATEĽKAMI
Nezabudnite: Požiadali ste ich, aby sa stali súčasťou vašeho vysnívaného dňa z nejakého dôvodu. Vaše priateľky vás môžu rozosmiať, pomôžu odpočinúť alebo jednoducho len vypočuť, ak sa potrebujete vyventilovať. Pravidelné stretnutia s kamarátkami, ktoré vám pomôžu pri plánovaní, vám pomôžu uvoľniť sa a navodia pocit, že nie ste na všetky samé.

11. POZERAJTE TELEVÍZIU
Máte pôžitok z niečoho? Kľudne si to doprajte, je to v poriadku. Nalaďte si nejaký zábavný program alebo hoci aj telenovelu, a trochu sa večer uvoľnite. Ak máte výčitky, môžete maximalizovať svoj čas tým, že pri pozeraní televízie, môžete napríklad nakupovať online. Len do toho, otvorte si čokoládu alebo si doprajte dobrého vína.

12. POUVAŽUJTE NAD WELLNESS PROCEDÚRAMI V TÝŽDNI PRED SVADBOU
Keď budete rozmýšľať nad rozpočtom, nechajte si niečo navyše pre aspoň krátky wellness oddych v mesiaci pred vaším svadobným dňom (ale ak ste príliš blízko pred dňom D, dávajte si pozor, pri starostlivosti o tvár alebo iných procedúrach, ktoré vám môžu zanechať začervenanú pokožku). Dajte si spraviť manikúru, pedikúru alebo masáže – čokoľvek potrebujete k aspoň malému odpočinku. Najlepšie bude, ak so sebou vezmete mamu alebo svoje kamarátky.

13. PRESTAŇTE PRISPIEVAŤ NA FACEBOOK A TWITTER
Už vás nebavia vaši spolupracovníci alebo náhodní známi, ako vás žiadajú o každý detail vašej svadby? Prestaňte zverejňovať pokrok svojho plánovania na verejných miestach. Ak chcete, aby vaše rozhovory zostali súkromné (čo vám určite pomôže zostať menej stresovaná), odolajte nutkaniu písať každú aktualizáciu. Samozrejme, môžete zdieľať správy o vašom zasnúbení a o vašej svadbe, ale niekedy je najlepšie ponechať si podrobnosti pre seba.

14. SPRAVTE SI ROMANTICKÚ NOC, KEDY NEBUDETE HOVORIŤ O SVADBE
Ako welness víkend, tak aj noc s budúcim manželom je výborným spôsobom zbavenia sa stresu. Popri plánovaní svadby si naplánujte aj aspoň jednu noc za mesiac s vaším vyvoleným, kedy slovo svadba ani len nespomeniete. Môže to byť aj jednoduché napríklad večera a požičaný nejaký film. Strávite spolu pekný čas a aspoň na chvíľu vypnete od neustáleho svadobného stresu.

15. UROBTE SI ZOZNAM
Bez ohľadu na to ako veľmi máte na mysli veci, ktoré musíte urobiť, zvyčajne nie je na škodu si všetko zapísať. Urobením zoznamu vecí, ktoré máte urobiť, sa vám zorganizujú myšlienky, poprípade vás ešte niečo napadne, čo by ste za iných okolností možno zabudli a taktiež možno zistíte, že ten zoznam nie je až taký dlhý ako ste si pôvodne mysleli a to vás upokojí.

16. VYSKÚŠAJTE JOGU
Joga je nielen upokojujúca, ale taktiež vám pomôže ostať vo forme pred svadbou. Aj v prípade, že nemáte čas chodiť na kurz jogy, pomôže vám jednoduchý režim cvičení hlbokého dýchania alebo pretiahnutie sa večer pred spaním (po prípade ak potrebujete stres vybiť, skúste kickbox).

17. PITE VEĽA VODY
Tá je vždy naporúdzi. Je dobrá pre vašu pokožku a budete sa cítiť svieža. Keď ste unavená, je jednoduché siahnuť po sóde alebo po káve, jednoducho niečo s kofeínom, ale snažte sa obmedziť na jeden za deň. Veľa kofeínu vás v skutočnosti dehydruje a nakoniec sa budete cítiť horšie ako pred tým.

18. SNAŽTE SA SPAŤ KAŽDÚ NOC OSEM HODÍN
Všetky sme to zažili – prídete domov, začnete prezerať tie nádherné svadobné fotografie, ktorých je plný internet a zrazu zistíte, že je dávno po polnoci a nakoniec ste nesplnili ani jednu z naplánovaných úloh. Radšej ako dlho zostať hore (a riskovať únavu v práci na druhý deň), povedzte si že už je čas ísť spať. Ak budete spať osem hodín, na druhý deň budete svieže a budete sa môcť koncentrovať na to čo skutočne treba urobiť.

19. VEČER PRED SVADBOU, CHOĎTE SPAŤ AKO KTORÝKOĽVEK INÝ VEČER
Vieme, že budete vzrušené a nervózne, ale snažte sa držať svojho spánkového režimu.Prečo? Pretože keď sa uložíte do postele v ten istý čas ako inokedy, vaše telo bude vedieť, že je čas na spánok a preto sa ľahšie uvoľní. Či už máte vo zvyku pred spaním si čítať alebo pozerať televízor, všetko urobte tak ako vždy. To je vaša šanca na dobrý nočný spánok.